Skip to content
Marijampolės savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba
  • Struktūra ir kontaktinė informacijaExpand
    • Valdymo struktūros schema
    • Administracija
    • Tarnybos Specialistai
    • Komisijos ir darbo grupės
    • Kontaktai
  • PaslaugosExpand
    • Informacija ugdymo įstaigomsExpand
      • SUP įvertinimas
      • Švietimo Pagalbos gavėjų sąrašai
      • Tėvų atsisakymas tenkinti vaiko SUP
      • BE, PUPP, kalbos įskaitų vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo organizavimas
      • Ugdymo turinio pritaikymo rekomendacijos
      • Naudinga informacija
    • Informacija tėvamsExpand
      • Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas
      • Vaiko brandumo ugdytis įvertinimas
    • Tyrimai ir įvertinimai
    • Konsultacijos
    • Pratybos
    • Švietimas
  • Veiklos sritysExpand
    • Apie mus
    • Veiklos sritys ir rūšys
    • Tarnybos funkcijos
    • Projektai
    • Tyrimai ir apžvalgos
    • Įtraukusis ugdymas
  • Administracinė informacijaExpand
    • Tarnybos nuostatai
    • Planavimo dokumentai
    • Darbo užmokestis
    • Viešieji pirkimai
    • Paskatinimai ir apdovanojimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Tarnybiniai automobiliai
    • Laisvos darbo vietos
    • Smurto ir priekabiavimo prevencija
    • 1,2 proc. parama
  • Teisinė informacijaExpand
    • Teisės aktai
    • Tyrimai ir analizės
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Korupcijos prevencija
  • Atviri duomenys
  • Asmens duomenų apsauga
  • Naudingos nuorodos
  • Pranešėjų apsauga
  • D. U. K.
  • LietuviškaiExpand
    • Lietuviškai
    • English
Marijampolės savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba

D. U. K.

Dažniausiai užduodami klausimai

Ką daryti ir kaip padėti, jei mano vaikas patiria emocinių sunkumų?

Nėra vieno stebuklingo recepto, kaip padėti patiriančiam emocinius sunkumus. Reikalingos ilgalaikės psichologo konsultacijos. Kuo jaunesnis vaikas, tuo daugiau reikia konsultuotis tėvams. Būtent suaugusieji, keisdami savo elgesį, savo reakcijas į vaiką, gali padėti jam įveikti patiriamus emocinius sunkumus, mokyti atpažinti ir valdyti savo emocijas.

Ar galima “nusiimti programas”?

Mokiniui padarius pažangą ir pasiekus bendrosiose programose numatytą patenkinamą pasiekimų lygį, ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisija raštu kreipiasi į pedagoginę psichologinę tarnybą dėl specialiojo ugdymosi nutraukimo ir pateikia dalyko(-ų) ugdymosi Pasiekimų aprašą (3 priedas). Tarnyba, išnagrinėjusi Komisijos pateiktus dokumentus, specialųjį ugdymąsi Tarnybos vadovo sprendimu nutraukia arba atlieka pakartotinį Įvertinimą.

Tėvams (globėjams, rūpintojams) atsisakius specialiojo ugdymosi ir (ar) švietimo pagalbos teikimo jų vaikui, specialiojo ugdymosi ir (ar) švietimo pagalbos teikimas nutraukiamas pateikus mokyklos vadovui prašymą raštu. Prašymas turi būti pateikiamas iki einamųjų metų rugsėjo pirmosios dienos.

Ar nepakenks mano vaikui šis vertinimas ir programos?

Ugdymo programų pritaikymas tikrai nepakenks, bus suteikta reikiama pagalba, kuri labiau skatins, motyvuos mokytis pagal savo turimus gebėjimus, galias ir galimybes.

Ką daryti, jeigu nesutinku su PPT išvadomis ir nenoriu, kad vaikui būtų pritaikyta ar individualizuota programa?

Tėvai turi teisę nesutikti su tarnybos išvadomis ir atsisakyti specialiojo ugdymo. Tokiu atveju yra vadovaujamasi LR Švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1775 patvirtinto „Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašo” 7.10, 8.4 ir (ar) 11 punktais.

Ar galės vaikas mokytis viduriniame ugdyme, jeigu bus pritaikyta programa?

Taip, galės.

Kuo skiriasi laikinas ir nuolatinis specialusis ugdymas?

Laikinas specialusis ugdymas yra skiriamas terminuotam laikotarpiui, kuriam baigiantis reikia atlikti pakartotinį specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą. Neatlikus pakartotinio įvertinimo, specialusis ugdymas ir švietimo pagalba yra nutraukiama ir vaikus toliau ugdomas pagal Bendrąsias programas. Norint užtikrinti specialiojo ugdymo ir švietimo pagalbos tęstinumą, būtina laiku atlikti pakartotinį kompleksinį vertinimą pedagoginėje psichologinėje tarnyboje.
Nuolatinis specialusis ugdymas yra skiriamas neterminuotam laikotarpiui ir pakartotinis specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas gali būti atliekamas esant reikmei.

Kodėl taip ilgai užtrunka įvertinimų aptarimai (rekomendacijos), kam jie reikalingi? Mes ir patys galim pasiskaityti išvadas.

Vertinimo aptarimų tikslas yra kuo išsamiau ir aiškiau žodžiu pateikti informaciją ne tik ugdymo įstaigos specialistams, bet ir tėvams, apie mokinio (vaiko) pažinimo, veiklos organizacijos, elgesio, asmenybės ir kt. stipriąsias/ silpnąsias sritis, kalbėjimo ir kalbos gebėjimus ir sunkumus,  socialinės emocinės srities stipriąsias/silpnąsias puses, atskirų mokymosi dalykų pasiekimus,  rekomendacijas, kur tikslinga skirti dėmesį sunkumams šalinti ar mažinti. Aptarimo metu sudaroma galimybė PPT specialistų klausti, aiškintis, tikslintis, teikti pastebėjimus. Kompleksinio vertinimo išvadų teikimas nuotoliniu būdu užtikrina bendradarbiavimo prieinamumą visiems su mokinio (vaiko) ugdymo(si) procesu susijusiems asmenims.

Ar ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisija, kurią dažniausiai sudaro direktoriaus pavaduotojas ugdymui, psichologas, logopedas, socialinis pedagogas ir bendrojo ugdymo pedagogai, gali vaikui nustatyti mokymosi sunkumus ir skirti specialiojo pedagogo pagalbą be įvertinimo PPT?

Vadovaujantis LR Švietimo ir mokslo ministro įsakymu Nr. V-1228 įsakymu patvirtintu „Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašo“ 14 punktu, pagalba gali būti skiriama Vaiko gerovės komisijos sprendimu, tėvams sutikus. Specialiojo pedagogo pagalba skiriama, kai mokiniui (vaikui) reikalingas specialusis ugdymas. Remiantis LR Švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1775 patvirtintu „Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašu“ 4.1 punktu, tik Tarnybos vadovas skiria specialųjį ugdymąsi ir švietimo pagalbą.

Ar logopedas gali teikti pagalbą vaikui, turinčiam kalbos ir (ar) kalbėjimo sutrikimų, jeigu vaikas nėra vertintas PPT?

Taip, gali.

Ar   reikia   kreiptis   į   logopedą,   kai   vaikui   yra   du-trys   metai,   ar laukti kol „išaugs“, „prakalbės“?

Taip, reikia. Laikotarpis   iki   trijų,   penkerių   metų   yra   ypač   svarbus   vaikų   kalbos   raidai. Logopedas gali padėti nustatyti kalbos sutrikimus, pasireiškiančius ankstyvame amžiuje (t.y. iki trijų metų). Ankstyvas kalbos sutrikimo nustatymas ir ankstyvoji logopedinė intervencija gali padėti išvengti ilgalaikės kalbos plėtotės sulėtėjimo, pagerinti vaiko socialinių ir intelektinių įgūdžių raidą. Logopedas taip pat gali padėti tėvams ir globėjams suprasti vaiko kalbos raidos etapus ir mokyti kalbos plėtojimo strategijų, taikomų namuose. Į   logopedą   kreiptis   būtina,   jeigu   pastebima   kokių   nors   kalbos   ar   kalbėjimo sutrikimų   ankstyvoje   vaikystėje,   tačiau   konkretus   amžius,   iki   kurio   reikia kreiptis,   gali   skirtis.   Esant   kalbos   plėtotės   sulėtėjimui,   būtina   patikrinti prieškalbinių   įgūdžių   vystymąsi.   Į   logopedą   rekomenduojama   kreiptis   kuo anksčiau, kad sutrikimai būtų identifikuoti, laiku pradėta jų įveika. Vaikystė yra laikas, kai kalbos ir kalbėjimo įgūdžiai sparčiai formuojasi. Tai reiškia, kad kuo anksčiau problema bus nustatyta, pradedama įveika, tuo didesnė tikimybė, kad bus pasiektas geresnis rezultatas. Priešingu atveju, vėluojant kalbos plėtotei, tai gali   trukdyti   vaikui   sėkmingai   mokytis.   Daugiau   šiuo   klausimu   straipsnyje: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28257586/

Kas gali kreiptis dėl vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo?

Kreiptis dėl vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių gali tėvai, jeigu vaikas dar nelanko ugdymo įstaigos. Jeigu vaikas lankosi ugdymo įstaigą, SUP įvertinimą inicijuoja ugdymo įstaiga, kurioje vaikas ugdomas, gavusi tėvų sutikimą.

Kaip atliekamas gabių vaikų įvertinimas?

Gabių vaikų įvertinimas atliekamas tėvų (globėjų, rūpintojai) prašymu Berlyno intelekto struktūros testu jaunuoliams: gabumų ir ypatingų gabumų atpažinimas (BIS – HB). Vertinimas gali būti atliekamas pedagoginėje psichologinėje tarnyboje arba ugdymo įstaigoje. Vaikų gabumų ir ypatingumų atpažinimą atlieka pedagoginės psichologinės tarnybos psichologai ir parengia išvadą tėvams (globėjams, rūpintojams) dėl vaiko gabumų.

Neradote reikalingo atsakymo?

Biudžetinė įstaiga. 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.

  • (8 343) 50472
  • Bažnyčios g. 19, Marijampolė
  • tarnybamarijampole@gmail.com
  • https://www.facebook.com/Marijampolestarnyba

2023 ©  Marijampolės savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba

Šioje svetainėje naudojami slapukai, kurių padedami galite joje naršyti patogiau. Slapukų naudojimo pakeitimus visada galite keisti nustatymuose. Daugiau informacijos rasite Privatumo politikoje.

Prieinamumas

Prieinamumo režimai

Saugus epilepsijai režimas
Slopina spalvas ir pašalina mirksėjimą
Šis režimas leidžia žmonėms, sergantiems epilepsija, saugiai naudotis svetaine, pašalinant priepuolių, atsirandančių dėl mirksinčių ar mirksinčių animacijų ir rizikingų spalvų derinių, riziką.
Režimas silpnaregiams
Paryškina vaizdą
Šis režimas pritaiko svetainę naudotojų, turinčių regėjimo sutrikimų, tokių kaip blogėjantis regėjimas, tunelio regėjimas, katarakta, glaukoma ir kt., patogumui.
Kognityvinės negalios režimas
Padeda sutelkti dėmesį į konkretų turinį
Šis režimas suteikia įvairių pagalbinių parinkčių, padedančių vartotojams, turintiems pažinimo sutrikimų, tokių kaip disleksija, autizmas, CVA ir kt., lengviau sutelkti dėmesį į esminius svetainės elementus.
ADHD draugiškas režimas
Padeda sukoncentruoti dėmesį
Šis režimas padeda vartotojams, turintiems ADHD ir neurologinio vystymosi sutrikimų, lengviau skaityti, naršyti ir sutelkti dėmesį į pagrindinius svetainės elementus, kartu žymiai sumažinant blaškymąsi.
Režimas neregiams
Leidžia naudoti svetainę su ekrano skaitytuvu
Šis režimas sukonfigūruoja svetainę, kad ji būtų suderinama su ekrano skaitytuvais, pvz., JAWS, NVDA, VoiceOver ir TalkBack. Ekrano skaitytuvas – tai programinė įranga akliesiems, įdiegta kompiuteryje ir išmaniajame telefone, o svetainės turi būti su ja suderinamos.

Teksto pritaikymas

Mastelio keitimas
Numatytas
Teksto didintuvas
Lengviau skaitomas šriftas
Šriftas disleksijai
Pažymėkite pavadinimus
Pažymėkite nuorodas
Šrifto dydis
Numatytas
Linijos aukštis
Numatytas
Tarpai tarp raidžių
Numatytas
Sulygiuotas į kairę
Sulygiuotas centre
Sulygiuotas dešinėje

Dizaino pritaikymas

Tamsus kontrastas
Šviesus kontrastas
Vienspalvis
Didelis kontrastas
Spalvų paryškinimas
Spalvų prislopinimas
Keisti teksto spalvą
Keisti antraščių spalvą
Keisti teksto fono spalvą

Kiti įrankiai

Išjungti garsus
Slėpti paveikslėlius
Virtuali klaviatūra
Teksto eilutės linija
Išjungti animacijas
Skaitymo kaukė
Pažymėkite kintančius elementus
Pažymėkite svarbiausius elementus
Pelės žymeklis: didelis, juodas
Pelės žymeklis: didelis, baltas
Naršymas klaviatūra
Scroll to top
  • Struktūra ir kontaktinė informacija
    • Valdymo struktūros schema
    • Administracija
    • Tarnybos Specialistai
    • Komisijos ir darbo grupės
    • Kontaktai
  • Paslaugos
    • Informacija ugdymo įstaigoms
      • SUP įvertinimas
      • Švietimo Pagalbos gavėjų sąrašai
      • Tėvų atsisakymas tenkinti vaiko SUP
      • BE, PUPP, kalbos įskaitų vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo organizavimas
      • Ugdymo turinio pritaikymo rekomendacijos
      • Naudinga informacija
    • Informacija tėvams
      • Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas
      • Vaiko brandumo ugdytis įvertinimas
    • Tyrimai ir įvertinimai
    • Konsultacijos
    • Pratybos
    • Švietimas
  • Veiklos sritys
    • Apie mus
    • Veiklos sritys ir rūšys
    • Tarnybos funkcijos
    • Projektai
    • Tyrimai ir apžvalgos
    • Įtraukusis ugdymas
  • Administracinė informacija
    • Tarnybos nuostatai
    • Planavimo dokumentai
    • Darbo užmokestis
    • Viešieji pirkimai
    • Paskatinimai ir apdovanojimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Tarnybiniai automobiliai
    • Laisvos darbo vietos
    • Smurto ir priekabiavimo prevencija
    • 1,2 proc. parama
  • Teisinė informacija
    • Teisės aktai
    • Tyrimai ir analizės
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Korupcijos prevencija
  • Atviri duomenys
  • Asmens duomenų apsauga
  • Naudingos nuorodos
  • Pranešėjų apsauga
  • D. U. K.
  • Lietuviškai
    • Lietuviškai
    • English
Paieška
Sistema:  GDPR Cookie Compliance
Privatumo politika ir asmens duomenų apsauga

Šioje svetainėje naudojami slapukai, kurių padedami galite joje naršyti patogiau. Daugiau informacijos rasite Privatumo politikoje.

Būtinieji slapukai

Šiais slapukais aktyvinamos pagrindinės svetainės naršymo ar prieigos funkcijos. Be šių slapukų svetainė tinkamai neveiks.

Trečiųjų šalių slapukai

Statistikos arba analitinius slapukai, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, iš kurių Įstaiga gali sužinoti kaip lankytojai naudojasi Tinklalapiu.
Rinkodaros arba reklaminius slapukai, kurie naudojami Vartotojams sekti daugelyje tinklalapių tam, kad būtų galima pateikti jiems pritaikytą turinį ir pasiūlymus. Jie taip pat riboja rodomų pasiūlymų skaičių ir padeda įvertinti kampanijų efektyvumą. Tai dažniausiai trečiųjų šalių slapukai.

Techniniai (funkciniai) slapukai

Dėl šių slapukų Tinklalapis įsimena informaciją, nuo kurios priklauso jo veikimas ir išvaizda, pavyzdžiui, Vartotojo pasirinkta kalba arba regionas, kuriame jis yra.

Pilna privatumo politika

Daugiau informacijos rasite Privatumo politikoje.