Skip to content
Pedagoginė psichologinė tarnyba

Pedagoginė psichologinė tarnyba

  • Struktūra ir kontaktinė informacijaExpand
    • Tarnybos Specialistai
    • Komisijos ir darbo grupės
    • Kontaktai
  • PaslaugosExpand
    • Informacija ugdymo įstaigomsExpand
      • Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas, ugdymo pritaikymas ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimas
      • VAIKŲ IR PAAUGLIŲ SAVIŽUDYBIŲ RIZIKOS ALGORITMAS IR JO TAIKYMAS
      • Tėvų atsisakymas tenkinti vaiko SUP
      • NACIONALINIŲ MOKINIŲ PASIEKIMŲ, PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMŲ IR VALSTYBINIŲ BRANDOS EGZAMINŲ PRITAIKYMO organizavimas
      • Ugdymo turinio pritaikymo rekomendacijos
      • Naudinga informacija
    • Informacija tėvamsExpand
      • Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas
      • Vaiko brandumo ugdytis įvertinimas
    • Tyrimai ir įvertinimai
    • Konsultacijos
    • Pratybos
    • Švietimas
  • Veiklos sritysExpand
    • Apie mus
    • Veiklos sritys ir rūšys
    • Tarnybos funkcijos
    • Projektai
    • Tyrimai ir apžvalgos
    • Įtraukusis ugdymas
  • Administracinė informacija
  • Teisinė informacijaExpand
    • Teisės aktai
    • Tyrimai ir analizės
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Naudingos nuorodos
  • D. U. K.
  • LietuviškaiExpand
    • Lietuviškai
    • English
Pedagoginė psichologinė tarnyba
Pedagoginė psichologinė tarnyba

Ugdymo turinio pritaikymo rekomendacijos

Rekomendacinio pobūdžio programos

Mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių dalykų Bendrąją programą pritaiko mokytojas, atsižvelgdamas į mokinių ugdymosi poreikius, mokyklos Vaiko gerovės komisijos, mokykloje dirbančių švietimo pagalbos specialistų rekomendacijas. Mokykloje nesant švietimo pagalbos specialistų, mokytoją konsultuoja mokyklą aptarnaujančios pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai.

Kiekviena programa turėtų būti pagal galimybes orientuota į konkretaus mokinio bendrųjų kompetencijų ugdymą ir:

  • pabrėžianti aktyvų mokymą(si) ir skatinanti vaiko aktyvaus dalyvavimo bei bendradarbiavimo pamokoje galimybes;
  • lavinanti pozityviuosius asmens gebėjimus, plėtojanti pažinimo galimybes, pomėgius, interesus;
  • skatinanti mokantis remtis artimiausioje aplinkoje;
  • ugdanti gebėjimus, kurie leidžia kompensuoti sutrikusios funkcijos veiklą arba prisitaikyti ir produktyviai veikti be jos;
  • inicijuojanti mokymąsi bendradarbiaujant;
  • mokymosi procese aktualizuojanti socialinius ir asmeninius aspektus;
  • skatinanti mokymosi įgūdžių bei savarankiško mokymosi strategijų formavimąsi (atsižvelgiant į mokinio savarankiško gyvenimo perspektyvą).

Rengiant mokiniui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių ugdymo programą ir planuojant ugdymo procesą visada būtina remtis ,,stipriosiomis“ mokinio ypatybėmis bei numatyti, kaip ,,apeiti“ arba lavinti ,,silpnąsias“. Svarbu, kad programoje mokytojas konkrečiai įvardytų, ką mokinys jau žino, ką geba daryti ir kaip, kokiu būdu išmoksta greičiausiai. Taip pat svarbu įvardyti labai svarbius dalykus, kurių mokinys negeba (pavyzdžiui, neturi savarankiško darbo įgūdžių ir kt.), vengti teiginių ,,nieko nemoka“ ar ,,nieko nežino“. Mokytojas turi parengti programą taip, kad mokinį lydėtų sėkmė.

Organizuodama mokinio, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą, mokykla gali pati pasirinkti programos sudarymo formą. Pateikiame rekomendacinio pobūdžio programos pavyzdį.

Galiojančios Bendrosios programos

  • Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas
  • Pradinis ugdymas
  • Pagrindinis ugdymas
  • Vidurinis ugdymas
  • Atnaujinamų Bendrųjų programų projektai (2022 m.)
  • Rekomendacijos dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams
  • Elgesio ar/ir  emocijų sutrikimus turintiems mokiniams
  • Intelekto sutrikimus turintiems mokiniams
  • Mokiniams, turintiems negalią dėl įvairiapusio raidos sutrikimo
  • Judesio ir padėties bei neurologinius sutrikimus turintiems mokiniams
  • Kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems mokiniams
  • Klausos sutrikimą ar kochlearinius implantus turintiems mokiniamas
  • Įgimtą kurčneregystę turintiems mokiniams
  • Mokymosi sunkumų turintiems mokiniams
  • Mokymosi sutrikimų (bendrųjų, specifinių, neverbalinių) turintiems mokiniams
  • Regos sutrikimą turintiems mokiniams

Informacija atnaujinta 2022-08-12 13:47

Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras
Pedagoginė psichologinė tarnyba

  • +370 679 22977
  • Vytenio g. 47, Marijampolė
  • rastine@mmlsc.lt
  • https://www.facebook.com/MarijampolesSvietimoCentras

2025 ©  Pedagoginė psichologinė tarnyba

Šioje svetainėje naudojami slapukai, kurių padedami galite joje naršyti patogiau. Slapukų naudojimo pakeitimus visada galite keisti . Daugiau informacijos rasite Privatumo politikoje.

Prieinamumas

Prieinamumo režimai

Saugus epilepsijai režimas
Slopina spalvas ir pašalina mirksėjimą
Šis režimas leidžia žmonėms, sergantiems epilepsija, saugiai naudotis svetaine, pašalinant priepuolių, atsirandančių dėl mirksinčių ar mirksinčių animacijų ir rizikingų spalvų derinių, riziką.
Režimas silpnaregiams
Paryškina vaizdą
Šis režimas pritaiko svetainę naudotojų, turinčių regėjimo sutrikimų, tokių kaip blogėjantis regėjimas, tunelio regėjimas, katarakta, glaukoma ir kt., patogumui.
Kognityvinės negalios režimas
Padeda sutelkti dėmesį į konkretų turinį
Šis režimas suteikia įvairių pagalbinių parinkčių, padedančių vartotojams, turintiems pažinimo sutrikimų, tokių kaip disleksija, autizmas, CVA ir kt., lengviau sutelkti dėmesį į esminius svetainės elementus.
ADHD draugiškas režimas
Padeda sukoncentruoti dėmesį
Šis režimas padeda vartotojams, turintiems ADHD ir neurologinio vystymosi sutrikimų, lengviau skaityti, naršyti ir sutelkti dėmesį į pagrindinius svetainės elementus, kartu žymiai sumažinant blaškymąsi.
Režimas neregiams
Leidžia naudoti svetainę su ekrano skaitytuvu
Šis režimas sukonfigūruoja svetainę, kad ji būtų suderinama su ekrano skaitytuvais, pvz., JAWS, NVDA, VoiceOver ir TalkBack. Ekrano skaitytuvas – tai programinė įranga akliesiems, įdiegta kompiuteryje ir išmaniajame telefone, o svetainės turi būti su ja suderinamos.

Teksto pritaikymas

Mastelio keitimas
Numatytas
Teksto didintuvas
Lengviau skaitomas šriftas
Šriftas disleksijai
Pažymėkite pavadinimus
Pažymėkite nuorodas
Šrifto dydis
Numatytas
Linijos aukštis
Numatytas
Tarpai tarp raidžių
Numatytas
Sulygiuotas į kairę
Sulygiuotas centre
Sulygiuotas dešinėje

Dizaino pritaikymas

Tamsus kontrastas
Šviesus kontrastas
Vienspalvis
Didelis kontrastas
Spalvų paryškinimas
Spalvų prislopinimas
Keisti teksto spalvą
Keisti antraščių spalvą
Keisti teksto fono spalvą

Kiti įrankiai

Išjungti garsus
Slėpti paveikslėlius
Virtuali klaviatūra
Teksto eilutės linija
Išjungti animacijas
Skaitymo kaukė
Pažymėkite kintančius elementus
Pažymėkite svarbiausius elementus
Pelės žymeklis: didelis, juodas
Pelės žymeklis: didelis, baltas
Cognitive Reading
Naršymas klaviatūra
Voice Navigation
Scroll to top
  • Struktūra ir kontaktinė informacija
    • Tarnybos Specialistai
    • Komisijos ir darbo grupės
    • Kontaktai
  • Paslaugos
    • Informacija ugdymo įstaigoms
      • Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas, ugdymo pritaikymas ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimas
      • VAIKŲ IR PAAUGLIŲ SAVIŽUDYBIŲ RIZIKOS ALGORITMAS IR JO TAIKYMAS
      • Tėvų atsisakymas tenkinti vaiko SUP
      • NACIONALINIŲ MOKINIŲ PASIEKIMŲ, PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMŲ IR VALSTYBINIŲ BRANDOS EGZAMINŲ PRITAIKYMO organizavimas
      • Ugdymo turinio pritaikymo rekomendacijos
      • Naudinga informacija
    • Informacija tėvams
      • Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas
      • Vaiko brandumo ugdytis įvertinimas
    • Tyrimai ir įvertinimai
    • Konsultacijos
    • Pratybos
    • Švietimas
  • Veiklos sritys
    • Apie mus
    • Veiklos sritys ir rūšys
    • Tarnybos funkcijos
    • Projektai
    • Tyrimai ir apžvalgos
    • Įtraukusis ugdymas
  • Administracinė informacija
  • Teisinė informacija
    • Teisės aktai
    • Tyrimai ir analizės
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Naudingos nuorodos
  • D. U. K.
  • Lietuviškai
    • Lietuviškai
    • English
Paieška
Sistema:  GDPR Cookie Compliance
Privatumo politika ir asmens duomenų apsauga

Šioje svetainėje naudojami slapukai, kurių padedami galite joje naršyti patogiau. Daugiau informacijos rasite Privatumo politikoje.

Būtinieji slapukai

Šiais slapukais aktyvinamos pagrindinės svetainės naršymo ar prieigos funkcijos. Be šių slapukų svetainė tinkamai neveiks.

Trečiųjų šalių slapukai

Statistikos arba analitinius slapukai, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, iš kurių Įstaiga gali sužinoti kaip lankytojai naudojasi Tinklalapiu.
Rinkodaros arba reklaminius slapukai, kurie naudojami Vartotojams sekti daugelyje tinklalapių tam, kad būtų galima pateikti jiems pritaikytą turinį ir pasiūlymus. Jie taip pat riboja rodomų pasiūlymų skaičių ir padeda įvertinti kampanijų efektyvumą. Tai dažniausiai trečiųjų šalių slapukai.

Techniniai (funkciniai) slapukai

Dėl šių slapukų Tinklalapis įsimena informaciją, nuo kurios priklauso jo veikimas ir išvaizda, pavyzdžiui, Vartotojo pasirinkta kalba arba regionas, kuriame jis yra.

Pilna privatumo politika

Daugiau informacijos rasite Privatumo politikoje.