Tarnybos funkcijos
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2022 m. gegužės 30 d. sprendimu Nr. 1-165
- Vykdydama pavestus uždavinius, Tarnyba atlieka šias funkcijas:
- teikia psichologinę, socialinę pedagoginę, švietimo informacinę pagalbą mokiniams (turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų, jeigu mokosi bendrojo ugdymo, specialiosiose klasėse, ir vyresniems, jeigu nori įgyti pagrindinį išsilavinimą), gyvenantiems Marijampolės savivaldybės (toliau ‒ Savivaldybė) teritorijoje ir (ar) ugdomiems mokyklose, kurių savininkas yra Savivaldybė;
- įvertina asmens galias ir sunkumus, raidos ypatumus bei sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, vaiko brandumą mokyklai, prireikus skiria specialųjį ugdymą;
- siūlo ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoja teikti specialiąją pedagoginę, psichologinę, socialinę pedagoginę ir specialiąją pagalbą (toliau – Švietimo pagalba);
- konsultuoja specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, specialistus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo(si) organizavimo, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų prevencijos bei jų sprendimo klausimais, mokinius – jų polinkių ir gabumų klausimais;
- teikia metodinę pagalbą mokytojams, švietimo pagalbos specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių, įvairių specialiųjų pedagoginių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimo klausimais, skleidžia ir diegia specialiojo ugdymo ir psichologijos mokslo naujoves;
- teikia informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams) ir švietimo įstaigoms, jų pedagoginiams darbuotojams;
- informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) apie galimybę atlikti asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą Nacionalinėje švietimo agentūroje, jei jie nesutinka su Tarnybos specialistų atliktu asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimu;
- padeda organizuoti krizių valdymą mokyklose, teikia psichologinę pagalbą mokytojams ar kitiems švietimo įstaigų darbuotojams, smurtavusiems ar smurtą patyrusiems švietimo įstaigoje;
- pagal galimybę teikia psichologinę, socialinę pedagoginę ir specialiąją pedagoginę pagalbą švietimo įstaigose, kuriose nėra švietimo pagalbos mokiniui specialistų;
- koordinuoja švietimo pagalbos teikimą savo aptarnaujamos teritorijos mokiniams (vaikams), jų tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, kitiems švietimo įstaigos darbuotojams ir švietimo teikėjams;
- inicijuoja naujų ugdymo vietų steigimą, specialiosios pedagoginės ir (ar) psichologinės pagalbos teikimą, aplinkos pritaikymą specialiųjų poreikių asmenims;
- formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais;
- dalyvauja projektuose, rengia ir įgyvendina prevencijos ir kitas programas, padedančias veiksmingiau ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis;
- kaupia, analizuoja ir vertina informaciją apie Tarnybos aptarnaujamoje teritorijoje gyvenančius specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų problemas, ugdymo organizavimą, aplinkos pritaikymą, teikiamų rekomendacijų įgyvendinimą bei specialiosios pedagoginės ir (ar) psichologinės pagalbos teikimo veiksmingumą;
- teikia atlygintinas paslaugas kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims pagal Savivaldybės tarybos priimtą sprendimą;
- vykdo tėvams (globėjams, rūpintojams), teismo sprendimu įpareigotiems išklausyti, bendravimo su vaikais tobulinimo kursus;
- vykdo visuomenės švietimą aktualiais įtraukiojo ugdymo klausimais.
Informacija atnaujinta 2022-08-25 08:12