Įtraukusis ugdymas: universalaus dizaino mokymuisi gairės
2023 m. balandžio 13 d. Vilniuje, Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, vyko universalaus dizaino mokymuisi gairių leidinio, parengto įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų” pažangos programą, pristatymas. Renginys buvo skirtas mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, mokyklų vadovams, švietimo ir įtraukties politikos formuotojų nacionaliniu ir savivaldybių mąstu bei švietimo ir negalios nevyriausybinių organizacijų atstovams. Sveikinimo žodį tarė Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė, o patį leidinį pristatė Karolina Zakarauskaitė, pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos” įtraukiojo ugdymo srities ekspertė. Pirmojoje renginio dalyje iki diskusijos, dr. Katie Novak (edukologijos mokslų daktarė, Pensilvanijos universiteto lektorė) kalbėjo apie universalaus dizaino mokymuisi diegimą ir pedagogų „užstrigimą”; dr. Alvyra Galkienė (VDU Švietimo akademijos profesorė) akcentavo sėkmės mokykloje riboženklius; dr. Rasa Nedzinskaitė-Mačiūnienė (VDU Švietimo akademijos Švietimo vadybos ir politikos katedros docentė) išskyrė įtraukiosios lyderystės svarbą. Antrojoje renginio dalyje iki diskusijos, Jonas Liugaila („CRITICAL+Xwhy” partneris ir dizaino strategijos vadovas) ir Eugenijus Kaminskas („CRITICAL+Xwhy” tyrimų vadovas) kalbėjo apie dizainu grįstą mąstymą ir mokyklos bendruomenės telkimą; Rasa Juodvalkienė (Utenos Aukštakalnio progimnazijos „Žiburio” skyriaus pradinių klasių mokytoja metodininkė) pasidalino patirtimi, taikant UDM savo klasėje; Asta Antulienė (Vilniaus Balsių progimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė) ir Giedrė Vaišnoraitė (Vilniaus Balsių progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė) pristatė UDM principus taikomus savo pamokose; Kristina Košel-Patil (asociacijos „Lietaus vaikai” valdybos pirmininkė) akcentavo esminius dalykus, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį, atliepiant sensorinius vaikų poreikius. Po renginio buvo kviečiama į filmo „Kodėl taip mėgstu šokinėti” (rež. Jerry Rothwell, 2020) peržiūrą.




